smörsoppens

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Siw - 5 november 2009 15:48

I går var jag till vårdcentralen och fick min influesaspruta. Det gjorde inte ont att ta den men i natt kom värken i armen, så nu förstår jag varför de inte sticker i baken. Då skulle ingen kunna sitta Flört. Biverkningarna kunde komma innom 48 timmar i form av huvudvärk och feber, men jag har ännu inte fått någon feber, peppar, peppar. Men huvudvärk och ont i varenda led i kroppen. Kunde knappt röra mig i morse. Men det är väl bättre att få det än influensan.


I går kväll provade jag att sy en mössa som skulle matcha halsduken som Tuva fick, men jag hade ju inget mått så vi får se om den är för liten. Då kanske det finns någon annan liten tjej som vill ha den? Och jag får göra en ny till Tuva Glad Har nog tyg kvar så det precis räcker till en till.

  

Den är i stjärnvelouren som jag sydde hennes klänning i och så fodrade jag med vit fleece. Jag lade med en resår i kanten när jag sydde för det är så lätt att mössorna glipar och det blåser in i öronen. Här får min gamla docka (Leif heter han) agera modell. Leif har hängt med i 51 år men det syns inte på honom förutom att han tappat ögonfransarna Glad


Sedan ville min kusin Anncie ha ett par handledsvärmare så jag sydde ett par till henne också. Mönstret på handledsvärmare har jag tagit ifrån Snoddas hemsida. Tack för den beskrivningen superbra.

Men jag sydde med tvillingnål i överkanten istället för raksöm.

  


Handledsvärmarna har jag gjort i marinblå velour och vit fleece på insidan. Superskönt för ömma leder och kalla händer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards