smörsoppens

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Siw - 17 november 2009 16:31

I går fick jag för mig att skapa lite plats i hyllan i det kombinerade data & syrummet. Bokhyllan var översvämmad med papper och framför allt gamla hundtidningar och orkidétidningar. Jag har hamstrat flera årgångar. Och inte nog med det jag har sparat gamla utställningskataloger, hittade kataloger från -95. Vem tittar i dom?

Nej, nu har jag fått plats med lite tyger i hyllan i stället. Lika fullt som förut men lite mera ordning i kaoset.


Sytt har jag inte gjort så mycket, Jenny tycker att Tuva har så mycket kläder just nu men en body sydde jag i alla fall.

  

De passar bra i färgerna till de grå velourbyxorna jag sydde. Mönstret är i från allt om handarbete i storlek 80. Gjorde den precis efter mönstret, men har man inte ett tyg som är lika töjbart på både längd och bredd så bör man nog bredda mönstret lite. Får prova när Tuva kommer hem i från semestern.

Fick tips av Robban-Jenny att man kunde låna mönstertidningar på biblioteket så det gjorde jag.


I går fick jag ett brev med posten i från mönstertidningen Ottobre att jag fått en prenumeration i present från Jenny & Tuva. Det var roligt, nu blir det säkert nya kreationer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards