smörsoppens

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Siw - 31 januari 2010 13:00

Det var länge sedan jag bloggade, men när man har valpar går det i ett. Även i fall valparna fortfarnade är ganska små så kräver de en hel del skötsel och även de andra hundarna ska ha sitt. Sedan är det ganska många besök som vill titta på valpisarna.

Vinter har vi ju i år så det förslår. Riktigt kallt är det ute och gamla Nova som är inne på sitt 13:e år har ganska stora problem med kramp i tassarna när det är så kallt. Medans det inte bekymrar Våfflan ett dugg, utan hon plöjer fram i snöhögarna som en säl.

Lite har jag sytt också, och jag har tränat att bandkanta med Coverstitch maskinen. Det är inte helt lätt att få det snygt och bra, men övning ger färdighet.

Sedan var jag tvungen att prova att göra en Amigurumi figur. Det finns så himla många söta figurer att virka. Pilligt som tusan och tar lite tid att göra men riktigt roligt.

  
Mumintrollet blev min första figur. Den är inte så stor bara ca 14 cm, men visst blev den söt!

Det finns ganska många gratismönster på nätet och det här hittade jag på www.crochetamigurumi.blogg.se en tjej som gör många söta figurer och även låter andra ta del av sina mönster.

Nu har Jenny beställt lite nya Pyjamaser till Tuva, så det får jag ta tag i. Har inte så mycket tyg som passar till pyjamas så jag får nog ta och inhandla lite nytt. Det är roligt   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards