smörsoppens

Alla inlägg under mars 2010

Av Siw - 27 mars 2010 16:48

Ja, precis som rubriken säger så har jag stor sylust men brist på objekt. Vad ska jag sy? Får hitta på något mera till Tuva, det är väl dags att börja tänka på sommarens kläder!

sydde en ärmlös bodysuits till Tuva, hon ska ju snart börja på dagis och då kommer det säkert att gå åt mera kläder.

  
Den här är i mjuk velour, bra med en hel dress så det inte glipar om magen.

  

Sedan har jag sytt en mysdress i storlek 98, får se om det är någon som kan ha den. Jag älskar trolltyget, tycker det är så gulligt. Både byxorna och tröjan är i velour.  

För er som undrar hur Tuva bar sig åt för att få ut valpen ur hinken!

Så här gjorde hon!

  
Kolla hennes min. Bestämd!

Kan lugna er med att mormor inte tillät att hon gjorde så, utan räddade valpen ur Tuvas händer.


Av Siw - 23 mars 2010 14:22

Det var länge sedan jag skrev något i bloggen, men det har varit fullt upp med valparna. Men nu har de flyttat ut och Tuva kom och hälsade på några dagar efter det, och då hinner jag inte så mycket mer än att passa på henne. Hon är ju en aktiv dam, med massor av energi och påhitt.
Hon är så otroligt duktig med hundarna. Tuva ska hjälpa till med allt.

Får hon en trasa i handen så går hon och torkar lite här och lite där. Hon blir nog en bra hjälpreda när hon blir lite större   


Här har Tuva fångat en valp i hinken och undrar hur hon ska få ut den!
   
Äta själv är inte helt lätt men det måste tränas på, det är ju snart dags att börja på dagis. 
Sömnade har jag inte hunnit med tyvärr. Men nu ska det väl bli lite tid över så jag hinner göra något. Det är väldigt avkopplande att få sätta sig vid symaskinerna.


Jag har i alla fall sytt en klänning till Tuva i orange velour  med röda stjärnor i från mjuka tyger. Jag bandkantade med brun mudd, lite retro känsla tycker jag. Bandkantningsapparaten och jag kommer riktigt bra överens numera.

  

 jag gjorde ett eget mönster som jag skapade utifrån en omlottröja.  Fick sy in klänningen en gång för att den skulle sitta bra. Storleken är 80 på bredden och 86 på längden. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards