smörsoppens

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Troll & Stjärnor

Av Siw - 21 april 2010 12:21

Jaha, så fick man en känga av klubbkompisen Marie att jag inte bloggar tillräckligt ofta     så det är bäst att tala om att jag inte ligger helt på latsidan   . Men någon flanellpyjamas vet jag inte om jag gör åt dig Marie, det skulle vara en med rosa nallar på i så fall!

Men det är ju roligt att någon läser bloggen och puffar lite på en.


Alla kurserna har ju dragit i gång på bruksan så jag har varit där nästan alla kvällar senaste veckorna och så är planeringen i full gång inför vår inoff. utställning, lydnad och agility tävling som vi har 1:a maj.

Men lite sytt har det ändå blivit

  
Ett par hängslebyxor i stjärn velour i storlek 68 till en liten Vera.


Sedan behövde Tuva en lite tunnare mössa, den här är sydd i jersey med lyckra den är plommonlila men ser svart ut på bilden. Den blev lite stor åt Tuva men hon kan ha den så Jenny ville jag skulle göra en till. För det är ju bra att ha en extra mössa på dagis också.
   
Ett par svart velourbyxor med en troll-tröja också i velour i sorlek 86. Fick trixa ganska mycket innan jag fick ut tröjan. Jag sydde ju en dress i storlek 98 av troll tyget och när jag hade klippt ut bakstycket på den tröjan upptäckte jag ett fel i tyget så jag fick klippa ut ett nytt. Så då blev det mindre tyg över än jag tänkt. Men jag lyckades få ut tröjan till Tuva, fast den kunde varit lite längre tror jag. Vi får se när hon provat.

Nu är det nya projekt på gång, mer om det kommer nästa gång.

  

 
 
Jenny o vovvarna

Jenny o vovvarna

25 april 2010 19:00

Snygga! Jag skulle också vilja ha såna velourhängslebrallor. Gud va sköna!

http://www.enakander.se

 
Ingen bild

Kerstin.F

25 april 2010 21:34

Här var det gulliga plagg igen,
jag håller med Jenny, jag väljer det prickiga tyget, vilken syn, ha,ha.

 
Ingen bild

Tuva

27 april 2010 12:44

Hej mormor! Jag kunde ha dressen. Den passade jättebra och alla tycker jag är jättefin. De är så imponerade av mormor på dagis!! Kram

 
Ingen bild

pappa

1 maj 2010 23:31

Nu kommer det väl en massa snygga plagg med broderier, jag väntar med stor nyfikenhet. Lycka till med nya maskinen. pappa

 
Ingen bild

Vera

10 maj 2010 17:20

hängselbyxorna är redan vältvättade!! superfina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards