smörsoppens

Alla inlägg under juli 2010

Av Siw - 19 juli 2010 20:47

Länge sedan jag bloggade här, men det har varit lite mycket med valpningen som inte gick så bra. Tyvärr överlevde inte någon av valparna, så det blev lite tråkigt.


Sedan har det varit kanonvarmt och då har jag inte orkat sitta vid symaskinerna heller.

Men idag har jag lekt lite med min brodyrmaskin.

Fick mina D-ringar idag som jag beställt ifrån Kina. Tänk vad fantastiskt det är, paketet kom till Arlanda tidigt i morse och 15.15 hade jag paketet levererat vid min dörr.

Lönar det sig att handla i från Kina kanske ni undrar, nja kanske inte i slutändan med alla kostnader som tillkommer som frakt och tull mm. Men det gick inte att få tag i nickelfria svetsade D-ringar i den dimesionen i Sverige som jag behövde.


Så idag gjorde jag klart ett halsband till Elsa "Smörsoppens Snödroppe" och det är klart hon skulle ha en Snödroppe på sitt halsband.
  

Sedan köpte jag 2 hundmotiv ifrån Balarad ett Welshhuvud och ett Kooikerhuvud.

Ville ju genast provsy welshen och satte den tillsammans med mitt kennelnamn på min träningsväst.

Huvudet är 7 cm stort och innehåller 13500 stygn och 12 trådbyten, det tog ganska exakt 1 timma att sy på min maskin.   Jag fick boderierna i 3 storlekar och det här är den största storleken.


Allmänt · Body · Hund · Jacka

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards