smörsoppens

Alla inlägg under augusti 2010

Av Siw - 29 augusti 2010 20:15

Då har jag också sytt kasse eller väska eller vad man vill kalla det. Annars är det ju Robban Jenny som syr väskor/kassar på löpande band. Men den här blev i lite mindre format.

  
Jag vann en kasse i från Himla på hundutställning i jättefint lintyg, men insåg att den skulle jag nog inte använda själv. Så jag sprättade upp den och sydde en mindre variant med broderad "Hello Kitty" på framsidan. Fodrade med ett bommulstyg som låg i hyllan.
   
På baksidan blev det ett namn. till Tuva förstås, hon gillar väskor!

I dag har jag provat att brodera på trikå. Blev inte helt nöjd med broderiet, men nu har jag fått lite tips i från andra syglada på Sysidan. Så nästa blir nog bättre.

Jag gjorde en helt vanlig tröja i mjukaste interlock med Pippi Långstrump på och ett par helt vanliga velourbyxor i chakladbrunt. Nu har Tuva växt så storleken är 92.    

Av Siw - 24 augusti 2010 17:01

Har inte blivit så mycket sytt, måste nog inköpa lite nya tyger tror jag.

Men några hundhalsband har det blivit.

Först ett till Anettes Hugo SE U(u)CH Smörsoppens Caff'é Moccha som tack för de goda kräftorna jag fick.
  

Hoppas att det passar till Snygg-Hugo.

Sedan ville min syster ha ett par halsband till sina små papillon, Hydra och Jazza.
 
De har inga stora halsmått de hundarna. Banden är 25 mm breda och jag tycker det gick bra att brodera på de smalare banden också. Gäller bara att spänna dem ordentligt i bågen.
Jag hjälpte en klubbkompis på bruksan att brodera namn på hennes träningsvästar också, men det har jag ingen bild på.
   

Tuva har varit här i helgen medans föräldrarna var på bröllop. Hon är så snäll så det är inga problem att vara barnvakt. Här sitter hon och tittar på barnprogram och äter lördagsgodis. Ostbågar är både Tuvas och mormors favorit! 

Av Siw - 15 augusti 2010 21:12

I dag fyller min älskade syster år och vi har varit och ätit smaskig äpplekaka med grädde! Jag broderade lite handdukar till syrran!
 
Nu är det kräfttider och vi brukar fiska massor av kräftor i Vättern. Men något har hänt i sjön, antingen har det fiskats för mycket eller också har kräftorna försvunit. Vi fick bara 9 kräftor i våra burar första natten, den andra fick vi inte en ända. Men som tur är har jag underbara valpköpare som förbarmar sig över mig. Titta vad jag fick idag!
   
Massor med stora fina kräftor som jag kokat i kväll. De är fiskade i Hjälmaren. Tack Anette och Jens som fiskat upp dem åt mig. De ska ätas med andakt!


Broderat har jag försökt hinna med mellan allt annat som ska göras. Har broderat namn på västar till en klubbkompis på bruksan, och så har jag sytt några hundhalsband.
  
Stavade fel på ett naturligtvis, så slarvigt! Så finns det någon Nellie som behöver ett halsband som är 42 cm så hör av er.
Måste visa några av mina blommor som fögyller min tillvaro nu.
 

Det här en lila Vanda som blommar för första gången hos mig. 


En bladkaktus som blommar med handstora blommor!

   

Min Vanda Blue Magic som troget blommar om och om igen. Den har ytterligare en stängel på gång.     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards