smörsoppens

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Siw - 16 september 2010 16:35

Det är just vad jag gjort! Det du syrran   

Stickat har jag väl inte gjort på åratal. Jag tycker inte det är speciellt roligt heller. Ont får jag också blir inflammation direkt i handlederna, men vad fasiken lite får man tåla.

Jag var inne i symaskinsaffären och skulle köpa brodyrnålar till brodyrmaskinen och då hade de ett så mjukt gosigt garn så jag kunde inte låta bli att köpa det.


En halsduk var garnet avsett till.  
Stickor nr 8, och bara 10 maskor lätt som en plätt och ganska fort dick det också.

För en vecka sedan beställde jag brodyrtråd i från USA och i går ringde det på dörren, leverans ända hem. Det är service det. Nu får vi se om det kommer en faktura i från tullverket också, ibland kan det slinka igenom utan avgift. Så jag får hålla tummarna för det.

  

Små godis! 100 st 1000 meters rullar i olika färger, det ska väl räcka ett tag?


I dag har plockat in de orkidéer som varit ute i sommar, vilket jobb. Fick plantera om en del och ingen plats fanns det för dem inne heller. Så nu är det ändå mera smockat i fönstren och hyllan med lysrör är också full. Kvar ute är bara ett par Dendrobier och så Cymbidierna förstås. De ska vara ute tills det blir 4-5 grader.


Jag har gjort några småkuddar med nya sånger till sångpåsarna. Man kan ju komplettera med hur många som helst.

  

Jag gillar pepparkakorna. Jag ska sy några flera som passar in på julen. Vi är ju snart där.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards