smörsoppens

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Siw - 6 december 2010 15:49

Nu har vi kommit hem efter 2 underbart varma och sköna veckor i Khao Lak, Thailand.

Vi har varit på samma hotel förut så vi visste att hotellet var bra och stranden var jättefin.
Varmt både på land och i vattnet.

  
Tuva gillar att bada både i havet och i polen. Jätteduktig på att simma (sparka), dyka och hoppa i vattnet.
   
Glass gillar hon också. Tänk att det gick så bra att resa så långt med en 2-åring.

God mat åt vi massor av också, det här är min favorit "Chicken Sweet and Sour". 

   

Vi var på marknaden i Takuapa och givetvis fanns det massor av orkidéer. 2 st fick följa med mig hem, var lite nervös när jag skulle genom tullen på Arlanda med dem.

  
Hittade även broderitråd av märket Venus i en cotton shop i Takuapa, så billigt så man nästan skäms. 500 meters rullarna kostade 15 tbt = 3.45 sek st och de stora 2000 meters kostade 20 tbt st. Var lite stressad i affären då taxin stod och väntade på oss, annars hade jag nog handlat mera.

Tack till alla vänner som ställt upp och sett efter våra hundar, vårt hus, vattnat blommor och tagit in post.

Som tack till dem broderade jag lite personliga handdukar.
        
Ja, ett förkläde blev det också till vår snälla granne som ofta lagar mat!

Det var lite konstigt att komma hem till snö och kyla. När vi åkte ifrån Thailand var det +32 grader och när vi landade på Arlanda var det -11 och snö. Kallt, kallt när vi kom i lågskor och vinterjackan kvar i bilen.

Men nu är det bara att börja med julförberedelserna, måste erkänna att det känns lite avlägset trots att det bara är 2½ vecka kvar.  

     


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards