smörsoppens

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Siw - 28 december 2010 16:23

Ja nu är julen slut och det nya året står för dörren. Vi väntar med spänning på en händelse som ska ske i början på året.
Sömnaden har nästan stått stilla över julen. Det har ju varit lite annat att stå i...

  

Som att koka knäck och dricka glögg. Inte så nyttigt men gott.
Sedan har Tuva fyllt 2 år, tänk vad fort tiden har gått.

  

Här blåser hon ljusen på sin tårta, ja hon lyckades blåsa ut ljusen alldeles själv.

Eftersom inte Tuva, Jenny & Fredrik skulle vara här julafton så passade vi på att fira lite lilljul innan.
  

Här är tuva med en av sina julklappar, en Skrållan docka med tillhörande matstol mm.
Så till några saker jag gjort innan jul.

  

Tuva och jag fick snabbsy ett par fleecebyxor till henne när hon var här, för det var så kallt om rumpan när vi skulle åka pulka. Jag hann inte sätta i någon resår i midjan innan de skulle användas men det löste sig med ett bälte.
   En toa-rulls hållare
  

En sångpåse till Ida!

 

Några flera handdukar.

   

Några hundhalsband har det också blivit som julklappar.

   

Sedan har jag sytt färdigt en fleeceoverall till bebisen med tillhörande vantar och moonbots. Den är i storlek 56 men ganska rymlig och jag har fodrat den med bomullsflanell.

    

Här är en närbild på moonbotsen, de är fodrade med velour och i storlek 16. är säkert förstora till att börja med.

Nu önskar jag er ett GOTT NYTT ÅR!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards