smörsoppens

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Siw - 20 januari 2011 20:04

Häromdagen fick jag hem lite nya tyger som jag beställt ifrån Mukatyger.se, tycker de har väldigt fina tyger i bra kvalité.
  

Det ska bli till barnkläder förstås. Fick ett tyg fel, jag hade beställt jeanscollege men fick jeansjersy istället, så idag kom det rätta tyget med posten, det var så fint med flossad baksida. Meningen var att jag skulle skicka tillbaka jersyn, men nu har jag gått och klämt på det några dagar så jag behåller nog det också   . Det är kanske det som kallas merförsäljning, de skickar fel tyger och så kan man inte skicka tillbaka det sedan   

  

Började att sy en helt vanlig mysdress till Tuva i det gröna velorutyget med stjärnor på och så röda velourbyxor till.

Sedan började jag med ett tyg som har legat ett tag och väntat på Judith, jag köpte det på symässan i Borås. Tänkte att jag skulle göra något till kusinerna så de kan matcha varandra.

  

Jag började med en tröja till Tuva i storlek 92. Tyget är interlock och mönstret är i från Ottobre samma som jag gjorde hennes apklänning i. Gröna byxor har jag sytt till henne förut och de tror jag hon fortfarande kan ha.
  

Det här är Judiths outfit. Omlottbody och velourbyxor i storlek 62. Jag har inte haft något superbra bodymönster, så idag började jag i från början och ritade ett själv. Jag hoppas att det kommer att passa. Har lite justeringar som jag ska göra på det.

Nu tror jag att jag måste städa upp lite i min syhörna, det ser bedrövligt ut.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards