smörsoppens

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Siw - 13 februari 2011 12:33

Nu är det riktigt kallt på nätterna och på morgonen när hundarna ska ut så får de kramp i tassarna. Men vi har haft 2 riktigt fina dagar med sol och för en gång skull vindstilla och strax under -5. Så härligt att kunna gå på isen med hundarna i solen.

Men veckan som gått var det ruskväder och snöstorm, då ville man inte vara ute mer än nödvändigt. Det blev lite tid framför maskinerna i stället.
  
Ser ni, jag har frilagt bilden så den har genomskinlig bakgrund.

Det här är en sovpåse som jag sydde förra veckan till Judith. Inspirationen fick jag i från Blomma åker vagn. Tyget är lite tunnare fleece och fodret är bomullsflanell, jag satte kardborreband som knäppning. Det är sådant kardborreband som är lent på båda sidor och fäster i sig självt, väldigt smart. Mönstret jag använde mig utav är i från Stil nr 55446 och är egentligen en overallpåse (eller vad man ska kalla det) till bilbarnstolen, omgjort förstås. Kanske blir en som passar bilbarnstolen också framöver. 
  

Börjar ni bli trötta på alla mina sångpåsar? Den här är till en liten tjej som heter Alice.

  

En födelsedaspresent till en liten kille som heter Melwin. Bruna velourbyxor och tröja i bomullstrikå med oranga muddar. Applikation på byxorna. Mönstret är mitt eget. Tror inte de kollar i bloggen, då är det ju ingen överraskning längre.

  

Den här blev väldigt söt tycker jag. En jeans kjol till Tuva i storlek 98. Tog lite tid att göra då det är mycket dekorsömmar. Mönstret är i från Ottobre nr 1 2011, men som vanligt ändrade jag lite i mönstret bl. a. kortade jag av bredden på volangerna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards