smörsoppens

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Siw - 5 mars 2011 18:35

Ja, nu har Majas valpar kommit. 3 st söta gosiga valpar.

  
Valpar är som bebisar, de luktar gott. Bilnda och döva, bara sover och äter. men underbara.


 Medans jag satt och väntade på att valparna skulle födas så sydde jag några vimplar till Tuvas rum.
  

Onödig grej egentligen, men väldigt poppis när man kollar runt i andra bloggar.
  

Jessica behövde flera dreglisar till Judith så jag postade de här 3 till henne i veckan. Men tror jag kan sy några till för hon är en liten kräkisunge.
I dag har det varit solsken och + grader, det var det länge sedan vi hade. Jag gick upp tidigt och åkte till skogen med hundarna och Tomas for till Bråviken för att pimpla strömming. Fångsten blev inte så stor, men det räckte till kvällsmat åt oss i alla fall. Det såg skönare ut än var det var ute för det blåste kallt som attan. Men solen gjorde såg det blev takdropp ändå.


I dag har jag sytt en långärmad T-shirt åt Tuva i djungeltyget i från JNY storlek 98.

  

Till Judit gjorde jag en body i storlek 62.

 

Mönstret är i från Ottobre 1-2011. Men jag gjorde om mönstret så det inte blev någon söm i ryggen för det är ju inte så skönt när hon ligger ner. Jag gjorde en kil och satte i grenen där bak i stället, sedan gjorde jag dold knäppning i axelsömen.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards