smörsoppens

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Siw - 18 mars 2011 11:20

Har inte blivit mycket sytt den här veckan förutom Tuvas "One Pice".


Var på begravning i onsdags och det är ju alltid ledsamt, men jag kan tycka att det är lite fint också. Inte i kapellet när man ska ta sista avskedet det är alltid sorgligt men efteråt på minnesstunden då kan jag tycka att det är fint. Speciellt om det berättas ljusa minnen om den som gått bort. Det här var en sådan begravning och jag tycker det är starkt av de nära anhöriga att klara av att både sjunga och hålla tal i en sådan situation.


I går var jag hos tandläkaren inte roligt, hade bitit av en tand. Tjoff så var 1355:- borta. Men jag fick ju en hel tand.


Efter att jag rensat ut barnkläder i från vinden så tog jag tillvara på alla barnlakan jag hade sparat. Nu använder man ju inte lakan i barnvagnarna längre och de är ju sällan slitna och förr var lakansväven av mycket bättre kvalité än dagens.

Sydde om ett laka till Jennys dockvagn, som nu Tuva har här hemma och leker med.

  

En Emmaljunga vagn i från -79 i brun velour och gulblommig inuti i perfekt skick. Sydde underlakan örngott och en fleecefilt så Tuva har något att bädda med.

  

Får jag presentera Leif, ja han heter faktiskt så. Vet inte varför men jag tyckte väl om det namnet? Leif är född -59 jag fick honom när jag fyllde 5 år. Han tappade ögonfransarna väldigt tidigt och det berodde nog på att vår tomt slutade bara 10 meter ifrån Vätterns vatten så han fick bada ganska mycket. Leif har aldrig varit undanstoppad, men har haft en lite undanskymd plats här hemma för han hade nämligen tappat huvudet. Har tänkt laga honom många gånger men aldrig blivit av.

Men nu på sportlovet när Tuva var här fick hon syn på honom uppe i min syhörna och hon höll på en hel dag och bytte blöjor på en huvudlös Leif. Så när morfar kom hem från jobbet klistrades huvudet fast. Så nu är Leif stelopererad och kan inte röra på huvudet. Men han går ju att leka med för det.

Han är perfekt i storlek för att ha storlek 62 i kläder. Här har han på sig en body från -75 i stretchfroté som var väldigt poppulärt på 70-talet.


Fick ge mig ut på vinden ytterligare en gång till, då några tjejer efterlyste mönster i från 50-talet. Hittade några stycken i en kartong. Bland annat det här:

  

Det är ifrån 1958, men kan säkert användas än idag med lite justeringar.


Så till en nyhet!

  

Det här tyget "Fiskarmönster el. Pippimönster" är det tänkt att Agnetah på Lilofant ska trycka upp i jersey och jag har bokat några meter. Hoppas det blir många som förhandsbokar så det snart blir tryckt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards