smörsoppens

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Siw - 22 mars 2011 20:39

I dag har det varit vår ute. Solen sken och även i fall det blåste en hel del så var vindarna ljumna. Kändes lite märkligt när jag var i skogen med hundarna och pulsade i 40 cm snö och det var +12 grader. Men nu tar det på snön. Hoppas det håller sig ett tag till så allt försvinner.


I helgen har jag sytt i det turkosa molntyget som Jessica köpte på Olssons tyger i Örebro. En härlig kvalité, hoppas nu det håller i tvätt. Jag har hört att det varit lite problem med just de tygerna, men att det var i de första sändningarna och det skulle vara tillrättat nu. Jag har tvättat en provbit 2 ggr och det märktes ingen skillnad, inte krymte det något märkvärdigt heller.

 

Det här är Judiths outfit, en klänning med kuvertvikning och turkosa leggings i storlek 68.
 

Tuvas blev en kortärmad klänning med resår i halsen och volang och leggings till i storlek 98. Tror klänningen kommer vara lite lång, men hon växer väl i den till sommaren.

Av tyget som blev kvar sydde jag varsin mössa med tillhörande dreglis eller halskrage kanske man ska kalla Tuvas. Färgen blev inte helt rätt på bilden då jag inte satte på den externa blixten på kameran.

 
Det här är min nya leksak som jag köpt på E-bay. En KAM-tång att sätta i tryckknappar med. Tång och 450 knappar kostade bara 220:- och skickades i från Kina. Helt otroligt. 

Var ju tvungen att sy något så jag fick prova min nya tång. Så idag blev det en body till Judith.

   

Jag ritade ett nytt mönster på omlottbody i gårkväll i storlek 68. Jag ska göra lite justeringar på det medans jag kommer ihåg, framför allt i svängarna sedan tror jag det blir bra. Knapparna var lätta att få dit och roligt när man kan använda lite olika färger sedan och så är de i plast. Tyget är de härliga paraplyflygarna i interlock från Lilofant.


Krångel hade jag i dag när jag skulle sy bodyn, trodde först det var min coverstich som var knasig till jag kom på att det var en trådrulle som det var fel på. Fick repa upp coversömmen flera gånger för att tråden bara gick av. Trodde jag skulle bli galen och blodtrycket var nog orimligt högt innan jag kom på vad felet var. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards