smörsoppens

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Siw - 28 mars 2011 21:34

Nu är Tuva här i några dagar på lite minisemester i från sina föräldrar.

Måste ju passa på att hälsa på hos mormor nu innan valparna blir för vilda!

 
Lycka är en liten sovande valp i knät. Tuva är väldigt försiktig och mån om valparna, vet precis vem som är mamma till dem och ser till att rätt hund går in till valparna.

Alltid när Tuva kommer och ska stanna kvar så ska hon kolla så alla saker är där de ska. Hennes matstol ska stå vid köksbordet och sängen vara inflyttad till vårat sovrum. Filten ska hänga på ett visst sätt över sängen. Ja, hon är mycket bestämd att saker och ting ska vara på ett speciellt sätt, ordning och reda ska det vara. Sedan ska hon titta om det finns några kläder att prova.

I dag fanns det ju några plagg färdiga.

  
overallen var som jag misstänkte ganska stor till henne, de ska ju visserligen vara rymliga men hon får väl växa i den så småningom.
 
Mössa & halsduk passade perfekt, blir fint i vår.

 
Klänning och leggings fick också godkänt.

  Men allra bäst tyckte Tuva om Barbapappa & Barbamamma som jag hade sytt. De var tänkta till Judith, men se det tyckte inte Tuva. Mina, hem sa Tuva. Så jag får väl sy nya till Judith. Mönstret kommer i från Britt-Marie Cronwall.

  

Jag har sytt några flera sångkuddar till Tuvas sångpåse också. Så idag har vi sjungit ganska mycket.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards