smörsoppens

Alla inlägg under april 2011

Av Siw - 12 april 2011 21:27

Ja, det har gått ett tag sedan det blev en uppdatering här, men det beror dels på valpar som tar mer och mer tid ju större de blir. Men också på att jag sytt lite presenter som jag inte kunnat blogga om innan de överlämnats. Men nu är det gjort.


Tuvas älskade docka "gockan" som hon heter har hon haft ända sedan hon var riktigt liten och den är med överallt. Tuva snurrar ju hår på allt och alla så "gockans" hår är bara dredds. Så när Jenny var på kurs i Stockholm köpte hon en ny fin docka till Tuva och ville ha en overall till den.

  Jag sydde den i likadant tyg som Tuvas One Piece. Visst tyckte Tuva den nya dockan var fin, men gamla "gockan" är ändå kärast.
Här kommer lite presenter:

 

En "One Piece" i storlek 80 till en liten Olle, sydd i grå velour med namn-applikation och passpoaler i ärmarna.

 

Muddbyxor i röd velour med namn-applikation och en söt tröja till liten Livia också storlek 80.

  Jessica & Judith har varit här några dagar och med sig hade Jessica ett tyg hon köpt på Åhléns, det i hop med rosa fleece blev en filt till Judith. Jessica fick prova min bandkantare och sy runt filten.

  

Flera dreglisar behöver Judith, för hon kräks hela tiden.

  Det här är en Svampklänning till Tuva i storlek 98, tyget är köpt i från Neanobell och mönstret har jag gjort själv.

  I dag har jag sytt en klänningsbody till Judith i storlek 68, men jag har lagt till lite på livlängden så jag tror det blir en 68/74 storlek så hon kan ha den i sommar.

Ja mycket mera har inte blivit gjort.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards