smörsoppens

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Siw - 16 maj 2011 22:24

sista veckan med gänget, valparna alltså. Sedan ska det förhoppningsvis bli lite tid över för symaskinerna  

Har en "svamphätta" som är obloggad. Det var några tjejer som efterfrågade ett mönster på en sådan hätta, och det hade jag ju i mina gömmor sedan jessica & Jenny var små. 

Leif får som vanligt agera provdocka.

Sydde även en solhatt till Tuva, men den blev nog i minsta laget. Men enligt mamma Jenny så hade Tuva den på sig ändå!

Leif igen som får prova.
Fick i uppdrag att sy en mössa i tunnare jersey åt grannens barnbarn.

Sedan har Jessica & Judith varit här några dagar och då passade vi på att prova bodyklänningen jag sytt. Mönstret är rakt av efter Ottobres sista nummer. Det är inte ofta jag syr utan att ändra och justera mönstren. Men nu fick jag för mig att testa precis som mönstret var, men nästa gång blir det en del justeringar.

Judith 4 månader, sicka goa lår hon har!

Så till stegtävlingen, vi är några sytokiga tjejer som förra månade körde en stegtävling, massor med duktiga tjejer som gick massor med steg. Vi blev så sporrade att vi startade en ny tävling som ska pågå en månad framåt.

Den här gången har vi fått några företagare som sponsrar oss med priser. Det är de företagen som har alla fina tyger och nödvändiga sybehör som vi använder oss av.

         
www.znokdesign.se

 

Strömming design

 

Lilofant


 

Liandlo


 

Kamelont Design


 

Bibbis Textil

  Tygpyssling

 
Mrs Bao

Så nu håller jag tummarna för att jag ska vinna något fint pris.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards