smörsoppens

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

namngivning och födelsedagar

Av Siw - 24 augusti 2011 11:45

Snart slut på augusti som varit en månad med firande både nu och då. Vi har flera som fyller år och så hade vi ju namngivningsfest för lilla Judith.
Men i början av aug. hade jag kennelträff för Smörsoppshundar, vi var 74 personer och 43 welshar som träffades på Motala Brukshundklubb för en trevlig dag. Men det kan ni läsa mera om på hemsidan.

Den 13 augusti var vi bjudna till Hallagården i Lekhyttan för namngivningscermoni för Judith. Det var ett jättefint ställe som jag verkligen kan rekomendera att stanna vid och ta en fika om ni passerar där. 63 personer trängde vi in oss på loftet och blev bjudna på god mat och gott fika.

 Här är Judith Sofia Kristina 7 månader dagen till ära. Glad som en lärka.   
  Kusin Tuva har hunnit bli 2 ½ år var självklat med och lika go och glad hon.   
Mycket presenter fick den lilla damen, men själv sov hon sig igenom presentöppningen.
Judith gillar sång & musik så Mormor hade naturligtvis gjort en sångpåse till henne.
Överraskade blev vi också när Jessica & Rikard berättade att torsdagen den 11 augusti hade gift sig, och snuvat oss på ett kalas   . Grattis till er!
Här en av de fina bilderna i från bröllopet som vi fick se ett bildspel ifrån. Fotograf är J & R väninna Kerstin.

Sedan har det ju varit födelsedagsfirande också, först ut var min syster och jag hade sytt en tavla till henne som min "syrummet" men med "växthuset" i stället. Men glömde fota den.
Sedan var det Anneli min systerdotter som fyllde och hon fick också en tavla. Stackars mina släktingar :-)

 Anneli är bi-odlare så jag tyckte den här passade till henne.
Så var det sonens tur att fylla år och jag hade gjort ett mobilfodral till honom med ficka på insidan så han även kunde förvara sitt bankomatkort där.
 Lite barnkläder har det också blivit under den här månaden.
Klänningar och tights till kusinerna i tyg från Olssons.

  Inget klädesplagg precis, men en dyna till Judiths tripp trapp stol sydd i vaxad bomull så man lätt kan torka av den när hon kladdat med maten.

Fick förfrågan om jag kunde sy några kläder till en liten Siiri och det kunde jag ju förstås. Det här är en klänning och tights storlek 74 och tyget också ifrån Olssons.
Sedan blev det en body med tillhörande muddbyxor i velour samma storlek och tyget ifrån Mjuka tyger.

Så fick Siiri en liten kusin och då blev det även varsin body i det fina svamptyget i mjuk interlock. Det ska bli tillhörande röda velour byxor till men jag har ännu inte fått tyget som jag beställt.

Köpte ett hemligt tygpaket ifrån Liandlo och det innehöll en liten bit av det här gulliga rosa tyget med pandor på. Kunde inte låta bli att göra en hjälm med tillhörande dreglis i det. Det har ingen ägare så är någon sugen så finns det till salu, bara att höra av sig. Storleken är 0-3 månader.
Fick även förfrågan om jag kunde sy en sångpåse, alltid roligt. Den här är till en liten flicka som heter Saria.

Ja, det här är lite vad jag sysslat med förutom allt annat som är "måsten" och inte lika roliga!                  



 
 
Ingen bild

Kerstin

24 augusti 2011 22:32

Så trevligt med fina kort, och fina kläder.
"så söta flickorna är"

 
Marie

Marie

1 september 2011 07:19

Det är inte illa att få ihop så många till en kennelträff,förstår om ni hade kul.Du är så duktig på att sy, jag kan knappt sy dit en knapp...
Marie

http://www.laspezias.se

 
Ingen bild

Linn

5 november 2011 08:17

Den där mössan och dreglisen var supergulliga! Finns väl inte kvar va?! :) vad skulle en sån mössa och en dreglis kosta?
Sen tänkte jag på den lilla miniskötväskan, jag skulle verkligen behöva nåt litet fint att förvara dotterns stomipåsar och alla tillbehör i.. Den du gjorde verkade praktisk när det gick att fälla ut den! Vad kostar en sådan?

Siw

5 november 2011 21:41

Hej Linn!
Mössan och dreglisen är sålda, Men jag kan sy ett nytt set till dig om du vill.
Miniskötväska kostar 150:- + porto.
Du kan maila mig på smorsoppens@telia.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards