smörsoppens

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Siw - 7 september 2011 22:09

Förra veckan var Carina och jag i Dalarna, närmare bestämt i Sågmyra och hälsade på Kristina & Jessa i deras gamla Fäbod som är byggd på 1700-talet. Vi har varit där några dagar i slutet av sommaren i 12 år och hoppas det blir många år till som vi får komma och hälsa på.
I det här gamla härberget bor Carina och jag när vi är där. 

Naturligtvis har vi våra hundar med och så här fint kan de sitta!

   kristina och jag plockade lingon medans Carina höll vakt så inte björnen skulle komma och ta oss.
På kvällen åt vi goda Vättern-kräftor och så åt vi ostpaj.
 Flera bilder i från Kungs finns på min hemsida Smörsoppens Kennel .

Kunde ju inte ha med mig symaskinerna till Kungs för där finns el bara i form av några solpaneler och de räcker bara till mysbelysning, så istället tog jag med mig lite garn och en virknål.

  Det här är lite av det resultatet. Kakor som Tuva kan ha när hon ska bjuda Agnes på låtsasfika.
Sömnad har det inte blivit så mycket av. Jo, jag gjorde klart beställningen till Siiri och hennes nyfödda kusin.
Här velourbyxor som ska vara till svamp-bodysarna som jag sydde. Sedan blev det en tunika till Siiri också.
Storlek 74 och i samma tyg som jag sydde till Tuva & Judith.
Napphållare har jag gjort flera stycken, och är någon intresserad så finns de till försäljning:

     Judith behövde nya pyjamaser så det har jag gjort 2 st, det ska bli flera framöver. Det går ju åt en del för hon växer ju så fort så de här är sydda i storlek 80 och så är det skönt med långärmat nu när det börjar bli lite kyligare.


Ett mobilfodral för en som gillar Engelsk Springer Spaniel har jag också gjort.
  

    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards