smörsoppens

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Många bilder!

Av Siw - 6 oktober 2011 15:26

Är ju ett tag sedan jag uppdaterade bloggen så får se om ni orkar igenom hela. Ja, så mycket har jag väl inte gjort men lite händer det ju.
  Börjar med 2 hundhalsband som jag sytt till ett par Tollarflickor på kennel Agildes. Vill någon beställa så syr jag dem för 200:-/st.

Tuva hade varit krasslig några dagar och varit hemma ifrån dagis så då fick hon komma till mormor och vila från föräldrarna ett par dagar.
  Här hjälper Tuva morfar att köra in veden, men sedan tyckte hon cyckeln blev smutsig så då fick morfar köra själv på skottkärran.
 
Det här är damen i ROSA, ja allt ska vara rosa tycker Tuva. Så klänningen sydde vi när Tuva var här.
  Har sytt färdigt Livias tröja i fram & bak lejonen, den är i storlek 86. Gjorde gula muddar på den.

  Det här ska bli en julklapp, men jag tror inte de läser min blogg så jag törs visa den så här ändå!
  Här är flera broderier till sånger, det har jag gjort till en annan "sytokig" tjej som inte själv har någon broderimaskin. Ska bli roligt och se vad hon gör med dem sedan.
Fiskartyget eller "pippityget" som jag hade beställt har kommit, både i college och jersey. Jerseyn var lite kraftigare än den som kom sist vilket jag tycker är bra och collegen är bara så nuderbar i kvalitén. Tyvärr hade tyget blivit lite missfärgat i tryckeriet så det går svagt i blått istället för vit bottenfärg. Men syns inte så jättemycket så man störs av det.

Jag sydde i alla fall en tröja till mig själv i collegetyget.

  Ni får ursäkta bilden, tog den själv i badrummet genom spegeln. Ja, ja tröjan blev bra i alla fall.

  Sydde varsin till Tuva & Judith också, de här en lite vidare i modell på tröja.
  Tänk jag fick ett meddelande i från en tjej som kollat in min blogg och undrade om jag kunde sy en bodysuit till hennse kommande bebis i farmertyget. Jätteroligt när någon gillar det man gör. Den här är i storlek 62 med tillhörande tossor som är fodrade med grön velour.
  En gosetrasa med pillappar ville hon också ha till sin kommande bebis.


Gjorde en bodysuit i storlek 50 också men en liten hjälmmössa till.
Den skickade jag till Figge-Maria (en valpköpare till mig) som fått en liten Ebba som föddes lite för tidigt så alla kläder är för stora. Hoppas jag får en bild på Ebba sedan. Farmertyget är i härlig interlock och nu är det slut hos återförsäljaren.
  Fick hem några tygbitar av Hilcos underbara jersey, bland annat det här tyget. Sydde en mössa i baggymodell, den har än så länge ingen ägare.
  I gårkväll när alla andra tittade på TV när Piraterna som tog SM-guld så sydde jag en miniskötväska. Den är perfekt när man inte behöver ha med sig så mycket, ett par blöjor, lite tvättlappar och några småprylar som man kan stoppa i fickan med blixtlås. Den går bra att hänga över handtaget på barnvagnen också.
  Och sist då, ett par babyvantar utan tumm storlek 9-12 månader, fleecefodrade har jag skickat till en liten som fryser om fingrarna.

Nu är resan bokt till syfestivalen den 5 nov. Robban-Jenny och jag ska åka. Ska bli så kul. Tur att jag sållt några syalster så jag får in lite pengar så jag kan handla nytt tyg på mässan.

Eller förrästen jag såg att JNY-design hade hemliga paket just nu på sin sida. Jag kanske skulle klicka hem ett sådant   
 


 

 
 
Robban-Jenny

Robban-Jenny

6 oktober 2011 16:30

Mycket snyggt har det ju blivit!
Jag däremot ska köpa garn på Syfestivalen för nu stickar och virkar jag bara...

http://jennyovovvarna.blogspot.com

 
Figge-Maria

Figge-Maria

6 oktober 2011 19:25

Världens bästa uppfödare! =)
Som till o med skickar paket med egensydda kläder till ens bebis!
Lovar att bilder kommer snart på Ebba i sina fina kläder!

http://trivsammaforandringar.blogspot.com

 
Ingen bild

Kerstin

6 oktober 2011 19:54

Så mycket gulliga och fina saker, vad Tuva har växt sen jag såg henne , stora tjejen.

 
Ingen bild

Mynta

6 oktober 2011 20:39

Så mycket fint! Tröjan du sydde av "pippityget" blev jättesnygg, vilken tuff modell. Skötväskan var också fin och verkar overhört praktisk.

 
Ingrid

Ingrid

7 oktober 2011 08:21

VILKEN PRODUKTION! massor med fina kläder, mest förtjust är jag dock i fiskartröjan till dig själv :)

http://makrilldesign.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

8 oktober 2011 20:06

Oj vad mycket fint!

http://mandisochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards