smörsoppens

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Siw - 20 oktober 2011 16:18

Precis så som rubriken lyder säger Tuva på närking-dilekt, det låter så gulligt. Men dessvärre inte alltid så lätt för mamma & pappa att klä på damen något annat än "råååsa & liiila".

Vi får se om det här faller Tuva i smaken, det är ju ialla fall väldigt mycket liila & råååsa. Ja, det blev likadant till Judith också. Hon bestämmer ju än så länge inte vad hon ska ha på sig.
I förra inlägget visste jag ju inte om jag skulle klicka hem ett hemligt tygpaket i från JNY design, men det gjorde jag, och fick hem en hel del fina tyger.
   Titta vilken härlig samling med tyger. Hade beställt några tyger i från en annan tjej som också säljer och de skulle Jessica hämta åt mig i Örebro. Jessica är en duktig dotter som inte bara tog med sig det jag beställt utan hon köpte en hel del tyger hon också  

 Många fina tyger, jag kan sitta länge och bara titta och klappa på tygerna. Helt knasig, ja! Får se om jag tar ett foto på min tyghylla någon dag och visar er!

Har fått en del beställningar, det tycker jag är kul att någon annan vill ha det jag syr.

 Här är ett par hundhalsband sydda med guldtråd. Jag har haft problem med att sy med metalltråd på de tjocka halsbanden, men nu har jag införskaffat en nål som passar bättre till tråden.
Här är en tröja i traktortyget som en liten kille på 2 år ska ha! Härlig färg och roligt tyg.
  En pilltrasa i turkost farmertyg.
 En t-shirt i storlek 128, killen som ska ha den här har brutit armen så det var tvunget att vara kortärmat. Hoppas han snart blir bra av med gipset.
  Klart att syrran ville ha något också, en likadan rosa klänning som Tuva har fick det bli. Den här i storlek 92.
    Har sytt ett par mini-skötväskor till några småbarnsmammor. Den här i lila skulle nog Tuva gillat! och den här i Orange, den blev riktigt läcker tycker jag.
 
    Här är lilla Judith som blivit 9 månader och provar sin pippi-tröja. Visst är hon söt?

 Sydde en mössa till Judith med ludd innuti som blir varm och skön, gjorde en annan modell som går ner om öronen. Dockan Leif fick vara modell. Gjorde ett par små vantar till också.
Ja, nu vet ni vad jag har sysslat med, och det är roligt om ni skriver en kommentar att ni varit här och kikat. 
     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards