smörsoppens

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Siw - 7 november 2011 14:46

Inte har jag sytt mycket senaste veckan, förra helgen var det ju hundutställning i Mjölby ridhus så där var kjag från fredag eftermiddag till söndag kväll. När jag kom hem på söndagskvällen hade Tuva & Judith kommit och jag skulle vara barnvakt. Det var första gången som Judith skulle sova över utan sin mamma hos mormor.
Kan lugnt säga att det var fullt upp med en 9½ månaders liten Judith som precis har börjat gå och bara ville klättra i trappen, men Tuva som snart fyller 3 år hjälpte till att se efter henne.
På tisdagen kom Jessica och hämtade Judith, men Tuva var kvar tills i fredags. Så det blev inte något sytt på hela veckan, hade faktiskt lite abstinens  
 
Den här pyjamasen gjorde jag precis innan barnen kom, den är till Judith i storlek 80. Tyget är ett av dem som Jessica köpte till mig, jättemjuk och skön interlock.
  
Jag gillar den här halsringningen.
I lördags var det att gå upp i ottan för att hämta upp Jenny Enåkander för vidare färd till busscentralen där bussen väntade som skulle ta oss till Syfetivalen som var på älvsjömässan. En hel dag bland montrar med tyg, garn, pärlor, symaskiner mm. Härligt.

Det här blev mina fynd på mässan. Köpte en del enfärgat både jersey & mudd, men också det fina viol tyget och snurriga sniglar i från Znok.

Nu är det bara ett problem, att få in tygerna i hyllan?    
I dag har jag gjort en pilltrasa i lite annorlunda modell.

Framsidan är velour och baksidan är stretchfrotté och den är 35 cm hög.


Den här mössan sydde jag till Judith, men den blev nästan liten till henne. Så jag får göra en ny.
Därför är den till salu för 100:- + porto om någon är intresserad. Den passar til huvudstorlek 42-44 cm. Dockan har huvudmått 43 cm. Den är sydd i Hilco jersey med jättemjukt luddfoder. Är någon intresserad så maila mig på smorsoppens@telia.com.             

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards