smörsoppens

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Siw - 16 november 2011 22:32

Ja, mera tyg har det blivit. Måste göra i ordning en ny hylla tror jag. För mera tyg i från USA är på ingång  . Men det är inte jag som köper allt tyg, Jessica har också blivit tyghandlare  .

Här är lite nya tyger, Hilco campan jättefina.


Ännu mera Hilco jersey. Vi var några stycken som gick ihop och köpte upp massor med stuvbitar, så det är inga större mängder även i fall det ser mycket ut. Men det är en superkvalité på tygerna.
 
Fick en så fin bild i från Maria på sin söta lilla Ebba i Smörsoppens overall. Tack  för bilden Maria, roligt att se kläderna på.
 
En body har jag sytt i Mjuka tygers klätterapor, nu är det här tyget slut hos mig och det känns nästan lite vemodigt när man klipper i sista biten.
 
Var tvungen att provsy ett sådan här liten väska eller mobilfodral. Det är en så kallad In-The-Hoop brodyr, man gör alltså alltihop i i brodyrramen. Riktigt roligt och söt blev den också.

En ny mössa var jag ju tvungen att göra till Judith eftersom den förra blev för liten. Den har förresten fått en ny ägare.

Mera mössor, med applikations bokstäver.

Till den här hunden har jag sytt halsband till förut, alltid roligt när de kommer tillbaka och vill ha flera. Det här är till en Lanseer flicka med 60 cm i kragmått. "Ganska" stor med andra ord.

Ytterligare ett halsband men lite mindre till en Romeo!
 Sedan har jag sytt lite som ska bli julklappar, men det får man ju inte tjuvkika på. så det får vara hemligt så länge! 
 I kväll har jag bara klippt ut en hel del plagg som jag ska sy i morgon, så långt jag nu hinner!               

Allmänt · Body · Brodyr · Hund · Mössa · Tyg · Väska

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards