smörsoppens

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Barnvaktsbetalning!

Av Siw - 29 november 2011 11:37

Precis vad rubriken säger så har jag fått betalt för förmånen att få rå om Juttan   , inte dåligt! Fast jag tror att Jessica har lite baktanke med presenten också  .
Men innan jag visar vad jag fick så läs den här tavlan som en annan "sytokig" hittade i skyltfönstret till en tygaffär!

  Här kommer då mina presenter!
   


 Inte dåligt väl? Det ska bli mycket fint av de här. Tror att Tuva   kommer gilla ett och annat av de här tygerna!
Jag har sytt en del julklappar som inte får visas ännu, de kommer efter jul! Men något annat har jag väl åstadkommit sedan sist.

Det här är förstås en julklapp till en musikälskande tjej, men hon läser med all sannolikhet inte min blogg.

En tomtefar har det blivit, han ska få en fru också om jag hinner! Visst är han söt?


Judith har blivit 10 månader springer för fullt och 1:a advent dök första tanden upp och då hade hon på sig den här klänningen som mormor sytt med tillhörande röda tights.

 
  Hon var så fin i det.
Har haft besök av en valpköpare som behövde trimma av sin hund och då fick jag en chokladkartong, som försvann i ett nafs, ja tomas hjälpte nog till lite grann tror jag! Och så fick jag fina rosor, men är man en sann sytok när man blir lika glad för cellofanet som är runt blommorna? Tackar inte för blommorna utan utbrister "vad bra, nytt cellofan! precis vad jag behöver"   Hmn får nog börja tänka lite!
 
Vad ska jag med cellofan till då? Jo det är prassel i t.ex de här

  Det Här är "Pillerina" och har prassel i händerna. 35 cm hög och mysig för små att gosa med.
 Har provat att brodera lite Lace. Det är fristående broderier som man broderar på ett särskillt underlägg som sedan sköljs bort.

De här är stjärnor som kan hängas upp antingen i granen eller i fönstret. De här 5 broderierna består av nästan 49000 stygn. Tog en stund att göra, tur jag har en bra maskin som sköter sig själv     
Har broderat ett nappband också. Ja, gjorde ett till Judith också men det glömde jag fota.

   
Ja, det är lite vad jag sysslat med sista tiden, vad har ni gjort?         

   
        

 
 
Ingen bild

persica

29 november 2011 13:11

Kan vara så mamma men man vet ju inte när hon kan behöva komma igen o igen

 
Ingen bild

Anncie

29 november 2011 15:37

Vilka tyger du har fått så fiiina ju, du behöver inte vara sysslolös precis måste vara en dröm att bara få ta ett nytt fint tyg o börja sy något kul av det..o vilken fin tomte du har gjort--måste komma över till dej en dag o titta på dina alster. Handdukarna blev jättefina. kram från kusen i stan.

 
Ingen bild

Kerstin

29 november 2011 22:55

Har väntat på alla dina fina alster du gör!!!!!!!!!!! helt otroligt,oh vaaaaaaad tyg,
och så gulliga modellen Judiht.
Ha det så bra.

 
Karinottilia

Karinottilia

2 december 2011 08:32

Vilka fina saker du skapar. Jag har inte hittat hit förrän nu. De där broderierna är verkligen fina. Lycka till med väsksömnaden!

http://karinottilia.blogspot.com

 
Majsan

Majsan

13 december 2011 21:12

Tror baske mig jag ska visa mina svärdöttrar det här inlägget =)
Wow vilka fina tyger!

http://kito.se/makito

 
Frida Stavrén

Frida Stavrén

4 mars 2013 10:00

Hej! Min son har snuttefilten som jag tror du kallar pillerina. Han älskar den och skulle behöva en till. Går den att köpas av dig? Jag nås på frida.stavren@gmail.com

http://Blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards