smörsoppens

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Siw - 7 december 2011 20:16

I dag har det inte blivit så mycket sytt på väskan har gjort lite annat i stället. Men det här har jag gjort.

Innerfickan, den var inte så svår. först fållade jag överkanten jag gjorde det även med nederkanten även i fall det stod att man inte skulle göra det så är jag allergisk mot när tyget börjar repa upp sig och släpper trådar. Sedan skulle man göra ett veck på den fickan som var längst till vänster. Man syr upp någon cm i nederkanten sedan nålade jag vecket i överkanten. När man sydde på fickan på fodret så skulle man inte sy hela vägen längst ner, lite konstigt kan man tycka men jag gjorde som det stod så får vi se hur det blir. Stoppar man några saker i så åker de ju ur.
Nä, när jag tänker efter så syr jag nog i hop fickan längst ner också. Lämnar bara öppet på vänster ficka så vecket fyller sin funktion om man ska ha en flaska där.

Sedan var det dags att sätta fast det stadiga bandet som ska göra att väskan viks där. Jag hade inte den sorten det stod i mönstret utan tog ett sådant band som man använder i linningar till byxer och kjolar, det är väldigt stelt och bra. Jag nålade fast det ca 18 cm ner i från överkanten.

Innan jag sydde fast det så kontrollerade jag att det satt i rätt höjd mot fickorna på det andra stycket.

När bandet var fastsatt så var det dags för ringarna som skulle sys fast i de små banden. Här måste jag ifrågasätta konstruktören av mönstret. De små banden skulle klippas på skrådden på tyget och så gjorde jag också, men av vilken anledning undrar jag, för med tyg på den ledden så kommer banden att töja sig. Det är inte så smart. Om jag syr någon mer väska i från det här mönstret så blir det ändring på den detaljen.
Ja, mer har jag inte gjort på väskan, men kanske ska ta en timme till vid symaskinen.


 Jag har broderat färdigt en tomte i FSL (Free standig lace), började med den i går det tog ganska många timmar att sy den. Den är sydd med över 160.000 stygn. Det går åt lite tråd till den.

Den är nästan 30 cm hög och här ligger den på tork. Jag ska ha den hängandes i köksfönstret är det tänkt. 

   

   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards