smörsoppens

Alla inlägg under januari 2012

Av Siw - 4 januari 2012 12:05

Ja, nu har både julen och nyåret passerat! Nyåret med en vilt skjutande! Fattar inte att folk ska behöva skjuta så infernalisk mycket, när det skrämmer både djur och människor!
Vi hade i alla fall en trevlig jul när alla var hemma här hos oss på julafton. Mycket paket blev det, mest till de två små förstås.

Judith och Tuva  väntar på att få öppna paket. Någon tomte tyckte inte Tuva var nödvändigt så det skippade vi i år, finns ju ingen anledning till att skrämma upp barnen om de inte tycker det är roligt.
Jag sydde ju en del grejor som blev till julklappar så nu kommer det bara en massa bilder.


En klänning i storlek 92, det var röda tights till också, men de kom inte med på bild.
     

2 tröjor till 2 killar i samma storlek, tyget är härligt mjuk interlock det fick bli enfärgade ärmar till.

Tröja i stolek 80 i bomullsjersey med söta apor på.

Mamma & Pappa mössor!

mera mössor med initialer på.

Och ändå mera mössor.  


Klänningar med tillhörande tights till 2 små tjejer.

Ett par muddbyxor i storlek 98.

En klänning i i det fina uggletyget med bruna tights i storlek 80.

Body i samma tyg men med velourbyxor till i storlek 74.


Ett par hundhalsband blev det också, det här till en liten Border kille.
   
Och ett till en hund som heter Mio, här fick jag lite hjärnsläpp och sydde först ett halsband med namnet Moa, fattar inte hur jag kunde få Mio till Moa!


Så är det någon som har en hund med halsmått 50 cm så finns det ett halsband här till salu.

Singoalla klänningar till kusinerna i Tinker Bell mönstrat tyg.

blev en hel del bilder, nu ska jag försöka kurera min förkylning som slog till i går så jag blir frisk tills vi ska på semester!
 

  
                       

   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards