smörsoppens

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Sportlov och annat!

Av Siw - 5 mars 2012 20:33

  Någon som väntat på inlägg i från mig? Tiden går så fort men jag har inte legat på latsidan.

Vecka 8 var Tuva här på sportlov och då var det aktiviteter hela tiden. Har man hand om en 3-åring så är det full fart i från morgon till kväll.
Måndagen var det tänkt att vi skulle åkt till simhallen men de hade stängt så då passade Tuva på att öva på lite torrsim i vardagsrummet, hon var ju tvungen att ha baddräkt på sig, annars kan man inte bada förstår du mormor!


Så här simmar man!

Sedan hoppar man ifrån kanten!   Hopp Hopp! 


Och så åker man rutschkana ner i vattnet! Ni ser väl vilket minspel hon har! Fullfart går det.
 
Vi åkte till "Bill & Bulls" lekland i stället så tog vi simhallen en annan dag. På bill & Bulls fanns det många rutschkanor i olika färger, ni kan ju gissa vilka som Tuva åkte mest i.
Den veckan Tuva var här föddes ju också prinsessan Estelle, ni ska veta att Tuva hade många frågor om prinsessan och hela kungariket. Mormor hade nog lite hål i öronen den dagen!

Tuva och jag letade reda på Fredriks playmobil som låg ute på vinden. Det gillade Tuva att leka med, hela köksbordet blev ockuperat. På kvällen när hon skulle sova sa hon: Rör inte, jag ska leka i mojjon!
Sömnad då! Ja, en del har det blivit gjort sedan sist jag bloggade. Så här kommer lite bilder.


En tunika till mig själv i det härliga jerseytyget designat av Johanna Ahlard, ja den sydde jag innan vi åkte till Thailand, men inte bloggat om den så det är lite skåpmat.


Ett par hundhalsband som Simba-Lena tog med sig till Danmark som presenter till ett par hundar.

Ett halsband till har det blivit sytt! 


Har gjort 2 klänningar som en mormor ska ge till sitt barnbarn som bor i Sundsvall, det här är den ena singoallamodell med volang.

Den andra blev en "muffins-klänning" i velour i från Mjuka Tyger. Jag velade länge innan jag bestämde mig för grön halskant och muddar. Var tvungen att rådfråga mina sykompisar på nätet om råd. Men det blev jättesnyggt tycker jag.

Var sitt par Hello Kitty tights till Judith och Tuva. Jättehärlig kvalité i den här jerseyn.

En vårmössa i JNY:s stjärntyg, modellen är baggy.

En mjuk bebisfilt till en liten Enya.

När Tuva var här så sydde vi namnbokstäver att sätta på väggen. Tuva valde själv tyg och då förstår ni vad färgen blev!


Den här klänningen är till Judith och Jessica ritade modellen, den blev himla fin! 

   
Ytterligare ett tyg som Johanna Ahlard designat, tandtrollstyg. Vi får se om den "Rosa damen" (Tuva) tar på sig det här? Men det var hon som bestämde färgen, vi beställde det nämligen när hon var här på sportlovet. men det ser vårlikt ut tycker jag, får se vad Tuva tycker?


Så har jag sytt ett halsband och tjänstetäcke till en kompis på Bruksan som hennes rottisflicka ska ha.
Ja det var väl allt för den här gången!  

   


           
          
  

 
 
Ingen bild

Kerstin

5 mars 2012 21:42

Klart vi väntar på nytt i bloggen, vad hon växer Tuva, söta tjejen,
alla plaggen är ju så fina.
"var orolig att du slöat till ha,ha"

 
Nina & Jackie

Nina & Jackie

5 mars 2012 22:05

Åh vad tjusig Häxa kommer att vara framöver! Svart o rött på rottisar är så snyggt!

Allt det andra var ju oxå fint förstås =)

http://ninavarblane.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards