smörsoppens

Alla inlägg under juni 2012

Av Siw - 16 juni 2012 19:18

Nu är vi i mitten av juni om en vecka är det midsommar, men vart har sommaren tagit vägen? Det har varit kallt och ruggit, några enstaka solskensdagar bara. Nu vill vi ha sommar på riktigt.


Det var länge sedan jag bloggade, ja nästan en hel månad. Men jag har inte legat på latsidan ska ni veta  . Förutom att jag har varit barnvakt några dagar så har jag sytt en hel del och så fick jag elaka barnbaciller som satte sig ordentligt i min hals så rösten försvann och hostan skrällde. Var ute på VC och fick hostmedicin och cortisonspray, men det hjälpte inte så mycket utan det satte sig i bihålorna. Så jag fick ringa VC igen för jag trodde huvudet skulle sprängas i bitar, ögonen ramla ur och tänderna lossna så pass värkte det. Men det var inget som behövde behandlas tyckte de på VC utan bihåleinflammation går över på 33 dagar med cortisonspray var svaret jag fick av VC  .

Men som tur är har jag en underbar syster    Lena  gjorde akututryckning och gav mig zonterapi, och lite andra medikamenter så trycket lossnade i bihålorna, och nu är jag på bättringsvägen! Tack kära syster!


Nu har jag gnällt färdigt och ska visa lite vad jag gjort. En hel del mössor  har det blivit, men det har ni väl fått nog av? Även ifall de ser olika ut i olika tyger.
Nappbanden är något som också är populära och roliga att göra.
         
Här är några som jag sytt.
 
Det här är ett litet namntags till en katt att sätta i selen, satte på en liten bjällra också.


Ja, en liten mössa kan jag väl visa. En söt babyhjälm storlek 36-38 cm i det söta uggletyget.


Spetstights har jag sytt till Juttan och Tuva, det här är Tuvas i storlek 98.

En sångpåse till en liten Olle som fyllde 1 år den 5 juni, grattis Olle.

Extra sångkuddar till 2 barn som enligt mamman älskar sin sångpåse och har nu massor med olika sångkuddar.

En till BH har det blivit, den är marinblå men det är en dålig bild så den ser svart ut. Det här är ett annat mönster och en sådan BH som jag egentligen inte skulle sy eftersom jag varken gillar vadd, byglar och smala axelband och den här har alla 3 detaljerna, så jag får se om den kommer att gillas. Den har spets på överkupan och ser ju snygg ut, men den ska vara skön också för att få godkänt.

Det här är det minsta jag någonsin sytt, det är till en liten prematurbebis och det är storlek 44-46, babyhjälmen är till huvudstorlek 30 cm, det är inte stort men kläderna kanske fortfarande är lite förstora.


I dag har jag sytt 2 sommarpyjamaser till Juttan med korta armar och ben i mjukt ribbad bomullsjersey.

Den här med katter på tror jag hon kommer att gilla, Mjaoo, mjaoo säger hon.


Och så den här med fåglar på.

Ser ju inte ut som jag gjort så mycket på en hel månad, men jag håller på att hamstra lite grejer, men det får vara en liten hemlis så länge. Jag ska göra något som jag aldrig gjort förut, så nu får ni vara lite nyfikna ett tag framöver.

   
            

        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards