smörsoppens

Alla inlägg under augusti 2012

Av Siw - 26 augusti 2012 23:18

Precis vad det är jag sysslar med, SY! Jag håller på att ladda inför Skördefesten på Öland, jag och min syster tar husvagnen och åker dit i slutet av september. Ska bli både spännande och skoj.

Jag har hyrt ett rum på Himmelsberga museum där jag ska sälja och visa mina alster som jag tillverkat. Christina Svensson med Dalkrokens Hemslöjd har ett rum i samma hus där hon ska sälja sina vackra vävda dukar.

Här är lite av de saker jag ska ha med mig.

 
Lite muddbyxor har det blivit i lite olika stolekar, de här i jeansjersey med broderad käpphäst på.
  
Body i mjukaste interlock stolek 62.
 
Body storlek 74 i jersey.
 
Bodysuit också i stolek 74 sydd i paraplyflygarna av interlock.
  
Ett par tröjor i jersey med motivet "Tjuv & Polis"
 
Och ett par i det söta tyget "5 små apor hoppade i sängen"  
   
Två volangkoftor med spetsvolanger.
 
babyfiltar i interlock storlek 70 x 80 cm
 
En babynest som nyfödda kan ligga och mysa i bl. a. när de ligger i föräldrarnas säng eller när spjälsängen är förstor så att det blir ombonat och mysigt.
Ja, det är en del av det jag sytt, en hel del annat har det blivit också so mössor, dreglisar, nappband och allt möjligt annat, men det får jag visa så småning om.


 
Naturligtvis har jag sytt några halsband också, en del har jag glömt att fota men det här fastnade på bild i alla fall och är skickat till Danmark.
   
Den här sommaren när det regnat så mycket så har kantarellerna växt så det knakat om det. Vi har nog plockat bra mycket över 100 liter och jag avslutar med gårdagens skörd på 30 liter!

Allmänt · Body · Brodyr · Byxor · Hund · Tröja

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards