smörsoppens

Alla inlägg under oktober 2012

Av Siw - 14 oktober 2012 21:49

Oj oj oj, vad länge sedan det var jag bloggade.
Men nu är det riktig höst ute med vackra färger på löven, men måste regna jämt och ständigt?

Jag, Carina och Kristina har haft vår årliga träff i Sågmyra. vi har plockat svamp och lingon, träffat på färskt björnbajs, ätit kräftor och pratat hund. Mysiga dagar uppe på Kungs.
 
Här är årets hundbild!

Sedan har min syster och jag debuterat med deltagande på Ölands Skördefest.

Vi packade min lilla husvagn och gav oss i väg, hur nu våra män vågade släppa i väg sina fruar där båda två totalt saknar lokalsinne. Men vi hade garderat oss trefalt, GPS, vägbeskrivning utskriven från internet och Christinas vägbeskrivning, och tänk vi körde inte fel en endaste gång.

Här kommer lite bilder ifrån vårat rum på Himmelsberga Museum

 
Här är ett av de två bord vi hade i rummet.
 
Det andra bordet med mest barnartiklar.

 

Här hängde de fina sjalarna som Lena stickat och virkat, massor med dreglisar.

  
Kläd och möss hörna.

 

Hissgardin med kuddar i bomull med struktur 130 cm bred, finns till salu om någon är intresserad.

 

Flaskpåsar är trevliga presenter. I stället för en blomma kanske?

  
En blomma av söta "Pillerinor".
 
Nappåsar, praktiskt för barnen att ha på dagis där de kan lägga sina egna nappar så de inte förväxlar dem med varandra.

Barnförkläden har jag också sytt, de här finns kvar. Passar från ca 2 år och från ca 4 år.  
 
Har sytt vuxenförkläden också, den här modellen är avritat från min farmors gamla förkläde som hon sydde på 60-talet. praktisk modell med knappar i ryggen.
 
Sångpåse!
 
Mössor, vantar & dreglisar i olika storlekar & mönster.
 
Klänning till Tuva.
  Klänning i storlek 74
 
Body & byxa i storlek 62
 
Body & byxa i storlek 50    
     
Flera "Sovkorvar" ett annat namn för Babynest i söta tyger.
   
Jag har ju naturligtvis sytt några halsband också, Sigvards matte är kock och husse är målare så då måste ju det symboliseras på halsbandet. "Lillskit" som också går under namnet monstret är egentligen en söt liten Springer flicka.
  
Sygruppen som finns på Fb körde under september månad veckoutmaningar, man skulle sy 3 olika saker på en vecka sedan fanns det sponsrade syrelaterade saker som lottades ut. Det här är ett av mina bidrag. Jag hade t. o. m. turen att vinna en vecka. Fick ett tyg i från Strömming design.
 
Här är min vinst, fåren i ekologisk bomullsjersey, jättehärlig kvalité och så ett märke i form av en svamp.
Till sist ska ni få se en bild av mitt stökiga syrum.

Städhjälp önskas!
Fredagen den 19 okt. börjar symässan på Älvjö och dit ska Jenny Enåkander och jag åka. Då gäller det att ta med sig stora plånboken, ska bli så skoj att klämma och känna på lite tyger. Kanske något får följa med hem också    


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards