smörsoppens

Alla inlägg under december 2012

Av Siw - 19 december 2012 21:06

Det är inte klokt, jag har inte bloggat sedan i höstas! Men jag har inte legat på latsidan utan sytt på som vanligt.

Jag har skaffat en facebooksida www.facebook.com/smorsoppens där har jag uppdaterat en del. Gå gärna in och gilla den. Jag ska inte sluta att blogga, det har bara inte blivit av.
Det är ju populärt att ordna tävlingar på facebook och det har jag tänkt att göra också, men det blir först efter nyår. Så håll utkik efter det.


Nu är det bara några dagar kvar till julafton och jag har väl som alla andra städat, pysslat, bakat och städat lite till, fast jag har tagit det ganska lugnt. Ingen hysteri här inte.

Tuva och Judith har varit här och hjälpt mig att baka pepparkakor. Det var mysigt.
 
Vi bakade hjärtan, stjärnor, grisar, pippi, lilla gubben och herr Nilsson pepparkakor. Judith åt nog mest deg tror jag.
Lite lussekatter och rågkakor har jag bakat.

Sytt har jag ju förstås gjort en hel del, här kommer ett litet axplock.
En julklänning med renar på till Judith.

 

Ytterligare en julklänning till Judith i mjuk skön velour, det är renar på den här också.

 

Den här klänningen är till Tuva och det här tyget fanns på symässan, men det tog slut så fort att jag inte hann med att köpa, så när JNY fick hem det igen var jag snabb och lyckades få med 1 meter, jag har det med svart botten också. Det är kanonsnyggt. 

 

Har sytt en del beställningar också, det är roligt att få sådana.
Den här klänningen ska någon liten flicka få i julklapp.

 

Flaskpåsar har jag sytt en hel del och det är trevliga gå bortpresenter i stället för en blomma. Jag tar 75:- st för dem.

 

Ett mobilfodral till en springer tjej.

 

Det här är en barnvagnsmobil som jag har testsytt, det här har en baksida i rosa med vita pricka på. Det går att beställa med valfri text på.

 

Den här bodyn och byxorna sydde jag till en liten kille som var nyfödd, var mormor som beställde det till honom.

 

En tröja som också skickats i väg i tyget Tjuv & polis. Tyvärr är mitt tyg slut nu och Lilofant som tryckt tycket kommer inte att trycka upp det igen.

 

Det här settet beställde en av mina valpköpare till sin lilla dotter, hoppas det kommer att passa.

    

Det här var lite av det jag gjort.

Nu tar jag julledigt och passar på att önska er alla en rikgtigt God Jul & Gott Nytt År!
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards