smörsoppens

Alla inlägg under mars 2013

Av Siw - 24 mars 2013 16:39

Hej å hå, här har det gått månader sedan jag bloggade. Undrar om det är någon som saknat det? Ja inte vet jag, men efter det att jag skaffade facebooksidan så har det inte varit lika aktuellt med bloggande. Men det är klart alla har ju inte facebook heller.

Men vill du kolla min sida och gärna gilla den så är det www.facebook.com/smorsoppens.


Mycket har hänt på de här månaderna, inte bara jul och nyår som kommit och gått. Födelsedagar har blivit firade, valpar har fötts och inte minst släkten har utökats med 2 bebisar!
Först om lille Alvar 5 januari föddes han.

Här träffar Judith sin lillebror för första gången.
 

Kusin Tuva är väldigt stolt när hon får hålla Alvar.

 
Här har han hunnit bli 5 veckor, ökar stadigt i vikt.

Sedan var det dags för nästa bebis och det var Tuvas lillasyster Saga som föddes den 28 februari.

Saga alldeles nyfödd håller tryggt i pappas hand!

 

Tuva med sin efterlängtade lillasyster.

Men mellan bebisarna kom det lite valpar också!

 

Judith tyckte valparna killades, men de bet faktiskt riktigt hårt. 

 

De försökte bita Tuva i öronen, ja de bet lite överallt.
 Sömnad då?

Ja en hel del. Kan inte visa allt för då skulle det bli ett fruktansvärt långt inlägg. Men en liten bildkavalkad kommer här.

Först ut body och velourbyxor till tvillingtjejer.

 
Pillerinor har det blivit en hel del. Det är många som frågat om mönster på dem, men det har jag komponerat själv så det är bara mitt.

 

Bodysar på rad, både kortärmat och långärmat.

 

Sovkorvar "babynestar" har jag också sytt flera stycken, den till höger är Alvars.

 

Det här settet sydde jag till Alvar, söta tyget bä bä vita lamm.

 

Matchande set till Judith.

 

En sovkorv till Saga.

 

Ett lapptäcke till Alvar.

 

En lära-gå hjälm. Det hade jag aldrig sytt förut, så det hä blev ett försök till en.

 

Ett mobilfodral till mig själv.

 

Hundhalsband i olika storlekar och färger har det också blivit sytt. Det här är till en Whippet tjej.

 

Lite blandad kompott av underbara tyger.

 

En mjuk pyjamas till Judith i finribbad bomull.

 

Klänning till Tuva i tyget dalahästar.

   

Ytterligare en klänning till Tuva med lite sommarkänsla.


Nu väntar jag på att våren ska komma någon gång, börjar bli trtt på snö och kyla. Men får vara glad för att solen skiner på oss i alla fall.

Nu lovar jag det inte ska gå över 3 månader tlls nästa gång jag skriver.
Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att ni varit här och kikat.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards