smörsoppens

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Influensatider!

Av Siw - 26 januari 2014 18:34

Ja, här har inte blivit så mycket gjort, i 2 veckor har jag så gott som varit däckad i influensa. I några dagar hade jag ont i kroppen och feber och var totalt slut, sedan kom hostan, snoret och heshet. Jag tappade rösten helt i några dagar = problem när man ska ropa på hundarna eller när man ska svara i telefonen, men ganska skönt tyckte Tomas!

Men nu så börjar det ge sig.

Som ni förstår har det inte blivit så mycket sytt men har lite bilder jag kan visa på lite födelsedagspresenter som jag inte kunnat visa förut.

 
Det här bodysettet sydde jag till Alvars kompis som fyllde 1 år strax efter Alvar.
 
Den här klänningen i 68 är till en liten tjej.
 
Ett broderat nappband hörde till klänningen också.
  
Ett förkläde i vaxad bomull som ska skydda ärmarna t.ex vid lek med färger. Ritade mönster och gjorde ett prov som jag skickade till en tjej för utvärdering om det passade. Och det gjorde det, ett önskemål att en ficka på magen vore bra, så på nästa får det bli det.
 
Här är ytterligare en klänning till ett födelsedagsbarn som fyllde 4, sydd i Znoks härliga ekologiska sommartyg designat av Johanna Ahlard.

 
Ytterligare en doktorsrock har det blivit. De är så söta tycker jag.
 
Beställde tryckknappar med min svamp på, lite roligt att kunna sätta på kläder och saker.

  
När jag började piggna till och rastlösheten gnagde, så satte jag mig vid brodyrmaskinen och lekte lite. Dessa 2 kom till. De är sydd In-The-Hoop vilket betyder att man gör allting i brodyrmaskinen förutom stoppningen som man får göra efteråt. Höll på att krångla länge med med mitt broderiprogram som tydligen inte kommer riktigt överrens med OS 8.1 måste vara någon bugg någonstans så hoppas det rättar till sig i nästa uppdatering.

  
Till sist måste jag visa en söt kille som trivs i sitt babynest!


 
 
Ingen bild

Kerstin

13 februari 2014 18:19

Så mycket gulligt du sytt, tygerna är ju sååååååååå fina och så gullig den lille pojken är som har det gott i sin babynest.
Krya på dig Siw.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.     Tomt...

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards