smörsoppens

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Siw - 16 maj 2014 17:26

Jag är ju värdelös på att blogga, tar ju sådan tid! Eller samlar jag på mig för mycket?
I vilket fall som helst så är det ju redan mitten på Maj månad och jag sitter här och väntar på att Flingan ska få sina valpar. I morgn den 17 maj är det hennes 63:e dygn så jag hoppas de kommer då.
Så nu ska jag bildbomba er med lite av vad jag sytt i vår.
Har ni några undringar så hör av er. Blir nog ingen logisk ordning på det här utan bara huller om buller!

 

Här har jag pimpat min Cameo, det är den som jag skär ut motiv i vinyl som man antingen kan klistra på väggar, dörrar mm eller så använder man vinyl som man pressar på kläder.

Här har jag skurit ut en toaskylt! 

 

Jag har beställt tryckknappar med min svamp på, roligt att kunna märka med annat än lappar ibland.

Flera hundhalsband har jag sytt, det här är ett av dem med mjuk lyxfléece.
   
 
Vår, då är det dags för kepsmössor eller "mepsar" som många kallar dem. 

Här är pannband med skärm, också bra när solen lyser starkt och det drar lite om öronen.
   

Digitaltryck är just nu väldigt populärt, det här havstyget. Jätteläckert.

Katten Marie gillar Judith så det skar jag ut och pressade på en färdigköpt t-shirt.  
 

När jag såg det här tyget med söta kossor kunde jag inte låta bli att köpa en bit och sy en kepsmössa till en tjej som är "mjölkerska" eller ska man säga bonde   

 

Ytterligare en kepsmössa med en rosett, supergullig! 

 
Det här är ett vanligt glasblock som man bygger t. ex duschväggar med. Det har jag först tagit etscreme på så det blev som frostat, sedan skar jag ut motiv och text med Cameon, borrade hål i glasblocket och petade in en ljusslinga. Blir lagom nattbelysning.
 

Bodyklänning i storlek 74.
 

Samma modell på bodyklänning fast i annat tyg.

En linneklänning till Saga i digitaltryck med fjärilar, storasyster Tuva fick en likadan.

   

Pirater eller döskallar är också väldigt populärt bland både barn och vuxna. Det här är Judiths klänning.


 
Tuva fick också en klänning med döskallar i lite Monster High stuk, haremsbyxor till.


 

Det här är ett av tygerna som jag köpte på symässan i februari, det kommer från Lovefabrics och är underbar kvalité, gjorde 2 olika tights så man kan kombinera.
  
Det här tyget kommer också från Lovefabrics och samma tights som ovan passar till den här klänningen också.  

En OP i havstyget, läcker! 


Pillerinor med namn.

  

Sångpåse, tjejigt rosa. Perfekta dop o födelsedagspresenter.
    

Syskonmatchning i "Tjuv & polistyget" 

 
Samma här men med bilar.

 
Tröja till Novalie!
 

Tröja till Alvar, visst är igelkottarna söta? 
 

Ytterligare syskonmatchning!
 
En tunika med 3/4 långa tights till Tuva, ett hårband fick det bli också.
 

På den här klänningen som är till Tuva har jag skurit ut en zebra i flock så den känns lite luden. Zebramönstrade tights till.
 

Söt klänning med 3/4 tights till Saga. Ytterligare tyg från Lovefabrics.


Sångpåse med många sångkuddar till en nyfödd kille som heter Mio!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards