smörsoppens

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!
 
Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det varit varmt och skönt. Men idag tror jag hösten kommit på allvar med regn och rusk.
 
En härlig höstbild från vår kanal som rinner genom staden.
  
Äpplen från Fredrik och Sofias trädgård, så underbart fina.
 
Här är Sofia i plockartagen, jag har också plockat flera lådor som vi förhoppningsvis ska njuta av i vinter.
Sömnad, ja det har väl inte blivit så jättemycket med tid för det, med tanke på valpar och det fina vädret som varit.

Men en del har jag väl sytt ändå.
 

Lite olika varianter med dreglisar, det går ju alltid åt. Kan ju även användas som halsduk.
  
 
Pillerinor i mjukaste velour.
  
 
Sångpåsar är uppskattade presenter, det är ju inte bara sånger utan man kan ju hitta på sagor om figurerna också, det gäller bara att ha fantasi.
 
En snygg onepice i härlig jersey med namn utskuret med min cameo i flockad vinyl.

 
En bodyklänning, den blev jag inte helt nöjd med då tyget var så snett tryckt. Men funktionen var det inget fel på i alla fall.

 
En doktorsrock som födelsedagspresent.

 

Det här tyget  ifrån Znook design gillar jag.

 

Ett nattlinne storlek 104 i ribbad 100% bomull, blir mjukt och skönt att sova i.

 
jessica köpte några tröjor till Judith och Alvar, dom pimpade jag upp med lite broderier. Alvar gillar traktorer, den röda var bäst.

 

T-shirt med cameo-tryck i flockad vinyl, känns som sammet med zebratights till.

 

Sedan har det flyttat in en ny kompis till mig, en Husqvarna Viking Opal 690Q. Hoppas vi ska bli kompisar, min gamla Hq 1070 flyttade hem till Jenny, hoppas hon kommer sy något på den också så den inte blir bortglömd i garderoben.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards