smörsoppens

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?
Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.
 
Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fållen och längst ner på ärmarna, praktiskt för man slipper hängande reflexer som trasslar in sig i hundkopplen och inte glömmer man dem heller.

Jag har även beställt hem reflexpasspoaler att sätta på hundhalsbanden som jag syr. Det blev jättebra.
  
 
Syr reflexpasspoalen mellan bandet och fodret.
 
Här är ett halsband som jag sytt till Carinas Tax.
 
Mössor är det dags för nu också!

 
Mössa i leopardmönstrat med halsduk båda Fleecefodrade så de blir varma och sköna.

  
Är ju med och jobbar på SSRK:s hundutställning så jag passade på att brodera namnen på våra funktionärsvästar.

 
Har sytt 2 tröjor till småkusinerna, samma storlek men ändå inte. Det är det som är bra när man syr själv, man kan anpassa måtten efter kroppen.
   

Har sytt en tunika till mig själv i tyget "Tigergarden".

 

Bland det minsta jag sytt, till en liten kille som kom till världen 6 veckor för tidigt.
Hoppas nu det passar på honom, för storlek 50 är ju alldeles för stort.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards