smörsoppens

Alla inlägg under november 2015

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp.
Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.
75:- + porto kostar de.

   
Har 3 st flaskpåsar som passar året runt som födelsedagspresen eller bara gåbortpresent! 75:- + porto
 


Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare.

Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   
Nu får ni vara beredda på en bildkavalkad, kan ju inte visa allt som jag gjort eller hänt, men lite kommer här.

 
Börjar väl med Dec. 2014. Tuva fyllde 6 år och vad hägrade om inte en Elsa klänning med tillhörande krona broderad på min maskin.

 
Ett antal mössor har det blivit, här är ett par. Tryck gjort med min cameo. 


Var på syfestivalen i februari, då köpte jag ett filtningskit till min broderimaskin, det här är första provet som jag gjorde på gamla jeansbitar som jag sedan sydde ihop till en kudde. 

Hundhalsband förstås!
     
Nu har jag även reflexpasspoaler som man kan välja till.
 
Moira tävlade SM i Rallylydnad och placerade sig som nr 2.
   
Traktorkalsonger till Morfar och Alvar, klart de ska ha likadana   
 
På våran båt var dekalerna väldigt slitna så jag beställde vinyl och skar ut nya med Cameon.
 
Så här fint blev det!
 
Bilder från en nöjd halsbandsägare.
 
Cameon har jobbat igen, tryck på T-shirtar. Welshen är Lenas o min Albin som jag traceat från ett foto.
   
Sångpåsar superbra dop och födelsedagspresenter.
     
Pillerinor är också bra presenter till små bebisar. Framsida o 
 
baksida

En bodyklänning i storlek 68 
 
Ett tryck som jag tyckte passade på en T-shirt till mig själv.
   
Klänning i tyget Siiri in the swing till Saga.
 
Söta velourbyxor så mjuka och sköna storlek 74. 

En peplumtunika i stretchcollege storlek 98
   

Ytterligare en tunika med fickor storlek 98
 
är så nöjd med mönsterpassningen, ser ni sömen?

En liten overall storlek 50 i mjuk velour.

 
I augusti fick vi ta ett känslosamt och sorgligt men ändå vackert farväl av min älskade mamma, hon hann precis fylla 83 år.  

Den här overallen är till vårt kommande barnbarn, nr 5 i ordningen. Ska bli så roligt.

 
Dockan får agera modell till babyhjälmen.
 
Den här kombinationen har jag gjort förut, men det här är storlek 74. Nu är uggletyget slut, känns lite vemodigt när man tar sista biten.
    
Klänning och tights till Judith.
 
Ett litet sett i storlek 56
 
Body storlek 56 

Ytterligare en body i storlek 56
 
Spets och rysch så gulligt.
 
En babynest med uttagbar 3cm tjock madrass, till salu om någon behöver!
 
Ytterligare ett nest.
   
Vantar som jag pressat på reflex.
   

En barnvagnsmobil som jag virkat.
Ja, det var väl lite av vad jag gjort under året.
Hoppas det finns någon kvar och kikar på mina bilder. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards