smörsoppens

Alla inlägg under november 2010

Av Siw - 15 november 2010 16:59

Har inte sytt så mycket sedan sist men något blir det ju alltid.
I lördags åkte vi och hälsade på Jessica & Rikard, god mat & kladdkaka med glass & grädde fick vi. Det var mums. Jag hade sytt ett litet förkläde till Tuva som jag hade med mig, men glömde fota det. Kanske får se det på när Tuva ska baka pepparkakor?
Jag har sytt en mysfilt till Tuva, ja sytt och sytt, det är ju istort sett bara att fålla kanterna, men jag broderade en kanin och så Tuvas namn på.
  
Allra mjukaste microfleece är den i.
En sångpåse till har det blivit, jag tror att det ska bli en julklapp så jag visar den inte ännu. Julklappar ska ju vara hemliga, så den får väl förbli det ett tag till.



Av Siw - 9 november 2010 11:42

I natt har det blåst så jag trodde taket skulle lyfta. Fick gå upp och stänga sovrumsfönstret i natt för det ven så pass. När vi vaknade i morse så hade det börjat snöa. De har ju varnat för mycket snö så vi får se vad som händer. Punka är det på snöslungan så jag hoppas det inte kommer för mycket innan det blir lagat.


Har broderat en del i helgen som gått men det kommer bilder på senare.

 

Här är i alla fall ett förkläde som jag sydde storlek 3-5 år, det fick följa med Monica hem i går. 

Här kommer lite som är obloggat och som egentligen inte har någon ägare ännu.

Julklappstips kanske?

  

Gjorde en sångpåse att ha mest som visningsobjekt, jag ska komplettera med lite flera sånger så man har färdiga att välja på.

 

Gjorde också ett par mössor bara för att jag inget hade att göra, de är i velour fodrade med vit fleece och en dreglis stora mössan i storlek 2-4 år och den lilla 6mån.-1 år.

Provade också att brodera på vettexduk, som en kul grej bara. Ska se om jag kan hitta enfärgade vettexdukar och göra flera.

   

Broderad i redvork. 

Av Siw - 3 november 2010 12:28

Tuva kom i fredagseftermiddag och det var meningen att hos skulle stannat till måndag då dagis hade stängt, men stackars Tuva fick 40.2 i feber i lördags och var alldeles kladdig i ögonen. Måndagen var hon feberfri men det var ju bästa att vara hemma tisdag också ifrån dagis, så hon fick vara kvar här så slapp Jenny ta ut VAB.

Prova kläder gillar Tuva, hon är så rolig och går raka vägen in i rummet där ny kläder hänger och ska prova allt.

  

Sol settet gillade Tuva, men tyckte det var konstigt med bar mage så hon försökte dra ner toppen. Mamma sa Tuva och pekade på tyget, det var ju riktigt, omsytt av mammas linne.

 

Den här västklänningen/tunikan var också bra tyckte Tuva.

 

Apklänningen satt jättebra, blev lite lång i ärmarna, men hon växer ju som attan så det gör inget. Byxorna blev också bra.

 

Försökte ta livebild på singoallaklänningen också, men stå är väl inte nödvändigt?

  

Ligga ner går väl lika bra?

I söndags eftermiddag kom Jessica & Rikard förbi en sväng och tog en fika. Passade på att skicka med det första bebis-kittet till Tuvas kommande kusin. Nu är det bara 10 veckor kvar.

   

Omlottbody, plyschbyxor en mössa och ett par vädbara tossor allt i storlek 56. 

Brunt och gult riktigt retro 70-tal.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards