smörsoppens

Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Farmo & Farfar

Av Siw - 12 februari 2016 20:05

Nytt år och nya utmaningar.
Jul och nyår passerade, vi hade alla våra barn, barnbarn, syster, måg, systerdotter m sambo och min pappa här. Vi var totalt 17 personer, lite trångt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju.

 
 
Tomten kom ju på besök också till barnens förtjusning.  Det var så mysigt.
Jag hade gjort julgranskulor till våra barns familjer, glittrat kulorna först och sedan skurit ut namn med Cameon.
 
Till oss gjorde jag en större kula med allas våra namn på, nu är den nerpackad men till nästa jul ska ett namn till dit.
 
1 februari blev vi Farmor & Farfar för första gången, det var en spännande och nervös väntan på att den lilla skulle komma.
 

Lilla Hilde 3580 gram och 49 cm lång. Söt som socker.

Lite kläder har det blivit sytt till henne förstås. Det är ju så roligt att sy smått.
 
Den här sydde jag i storlek 44, i fall hon skulle vara en liten tjej. Men nu får den gå till neonatalgruppen som syr till prematurer.
 

Body, byxa och mössa i det söta tyget Iris Visa. 

Sydde byxor i velour med troll på, till den köpte jag en vit body och skar ut troll med Cameon och pressade på. Storlek 50 

  

Pyjamas i 100% bomull i storlek 50, det är den hon har på sig på bilden. Lite stor i början, men hon växer snart i den.


 

Gjorde en ny i det vita interlocken med röda stjärnor men i storlek 56 i stället.

    

Pyjamas att växa i, storlek 62. också i ribbad bomull.

 

Bodyklänning m ed en dreglis också storlek 62, blir bra till våren.

 

Ett par nappband har jag broderat. Hon är väl lite liten för det ännu, men är bra när hon sitter i babyskyddet i bilen om nappen ska med.

Jag har inte bara gjort saker till Hilde, lite annat har jag hunnit med också.

Broderat namnet till Tina på våra SSRK-västar som vi har när vi är funktionärer.

 

Lite hundhalsband blir det ju alltid förstå. Här ett nytt till en liten Nova som växt ur sitt gamla.

 

Det här halsbandet ska ända till USA, hoppas det kommer passa den lilla vovven. 

 
Carlo bor i Danmark och har också vuxit ur sitt gamla halsband.

Alvar har fått en krokodiltröja, undrar om den går hem då det inte finns några traktorer på   

 
Blir så glad när min Coverstich alltid levererar fina dekorsömmar.

 

En Pillerina till liten Alva!

     

Den här tunikan ska Saga få! Fint Pippi tyg i jersey med tryck.

 
Sydde en enkel velour-klänning till min älskade syster. Jag gjorde en till mig också men i mörk lila velour. Jätteskön att ha på sig.   
Nästa helg är det syfestivalen på Älvsjömässan. Jag och Jenny Enåkander ska åka dit, var ett helt år sedan jag var på mässan. Ska bli roligt. Har inte tänkt handla så mycket (korsar fingrarna bakom ryggen) då jag har fullt med tyg.
Men något ska jag väl hitta att köpa   . Det har kommit så många nya fina tyger som jag spanat in.


 
 
Ingen bild

Kerstin

5 mars 2016 17:58

Vad söta och fina kort, du är så duktig att sy, och att du skulle komma hem från tyg mässan med lite!!!!! tyg det är nog ingen som tror haha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siw - 24 november 2015 19:41

Nu finns några flaskpåsar färdiga, perfekt med en flaska vin, glögg eller hemmagjord saft i istället för en blomma eller chokladask som gåbortpresent eller julklapp. Eller varför inte, på det egna julbordet istället för en tråkig flaska.75:- + porto ...

Av Siw - 19 november 2015 21:20

Ett helt år sedan jag bloggade. Men nu ska jag försöka hinna med att göra det lite oftare. Tiden går ju fort att jag inte hinner med det jag ska göra. Antingen beror det på åldern eller också att jag blivit saktfärdig av mig   Nu får ni vara beredd...

Av Siw - 1 november 2014 16:16

Vi är redan inne i november, räknas det till vintern eller är det fortfarande höst?Mörkret kommer i alla fall tidigare på eftermiddagarna och då behövs reflexer.   Jag har skurit ut reflex med min Cameo och pressat på min jacka både mitt bak vid fåll...

Av Siw - 7 oktober 2014 18:09

Sommaren har gått med underbart väder och här har den mesta delen varit fylld av de här!   Men nu kommer hösten med stormsteg, september har för det mesta visat sig från den bästa sidan med flera underbara soldagar, även början av oktober har det var...

Av Siw - 16 maj 2014 17:26

Jag är ju värdelös på att blogga, tar ju sådan tid! Eller samlar jag på mig för mycket?I vilket fall som helst så är det ju redan mitten på Maj månad och jag sitter här och väntar på att Flingan ska få sina valpar. I morgn den 17 maj är det hennes 63...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Skapa flashcards