smörsoppens

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Siw - 6 maj 2011 22:01

Ja, det var länge sedan jag skrev något i bloggen, undrar vart tiden tar vägen? Tycker inte det blir mycket gjort men när jag ska sumera ihop det så blir det ju lite i alla fall.

Valparna tar en hel del tid nu när de börjar bli stora. Ska bäras ut och in flera gånger om dagen, allt för att försöka underlätta för blivande ägare. Mycket kisstorkande blir det. undrar om man kan lära valpar gå på låda   


Sytt Har det inte blivit så jättemycket men en del har jag åstadkommit i alla fall.

Börjar väl med några hundhalsband som jag gjort till ett par klubbkompisar på bruksan.

  De här är till 3 st borderterrierflickor!

  Det här i lite större storlek till en söt Malletjej.

För ett tag sedan var Simba-Lena här och tittade på valparna, hon hade varit snäll och köpt tråd åt mig på Bibbis-textil och som tack för hjälpen ville hon ha en brodyr på sin träningsväst. Var lite nervös när jag skulle brodera, tänk om det blev snett eller tråden trassla eller något annat konstigt och västen skulle blivit förstörd. Det går ju inte att sprätta precis. Men det gick riktigt bra att sy.

  Hon ville ha Smörsoppens Kennel och en Welsh på. Welshbrodyren har jag köpt från Embird.

Till lilla Judith som snart är 4 månader har jag gjort en "pilltrasa" och en napphållare.
  Jag har beställt band så jag kan göra flera napphållare framöver, det här var bara en test. Pilltrasan är i bomullstyg och velour med satinband att pilla på.

  En body i djungeljersey med tillhörande dreglis i storlek 74 har jag sytt till en liten kille som heter Charlie.
  Charlie ska även ha den här bodysuiten med tillhörande dreglis i farmertyget. Det är interlock och så mjukt och gott.

  Två sommarklänningar i bomullspiké med flipp flopp på de är till Tuva och henne kompis Agnes. De är i storlek 98 & 104.

i dag kom det nya Pippi-tyget som jag köpt i från Agnetha på Lilofant det ska bli både klänningar & mössor i tyget. Kvalitén är bomullsjersey.


Tänk att det är jag som har världens bästa syster    igår kom hon med fina pelargonplantor till mig. En del redan i knopp. Tack älskade syster!

Så nu måste jag nog ta och städa på min inglasade altan så det blir lite vårfint där!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards