smörsoppens

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Siw - 3 maj 2010 08:48

Åkte på en förkylning igen (undrar om jag är allergisk mot Tuva), kände mig inte speciellt pigg på måndagen när jag skulle på agilitykursen, men det är bara att bita ihop.

Tisdagen var ingen rolig dag. Vi fick ta farväl av vår hund Nova som var 12 ½ år gammal och var sjuk, och så  hade jag frossa och feber, blev lite orolig i o m att jag skulle åka till Norge och para Maja.

Men på onsdagsmorgonen kl. 06.00 satt jag i bilen på väg till Oslo med Maja och Flingan som fick vara med som sällskap.

Vi bodde på ett hotel i de finare kvarteren med olika länders ambasader utmed gatan. Parningen gick galant, så hemma igen torsdag kväll. Är det någon som vill följa valparna sedan så finns det på min hemsida www.smorsoppens.se .


På fredagen var det upp till klubben och fixa inför utställningen som vi har den 1:a maj, jag var inte hemma förrän 19-tiden på kvällen så det blev en lugn valborg för jag skulle vara på klubben kl. 07.00 på morgonen igen. Så gick den 1:a maj också.

Ni ser, inga fritidsproblem här inte.

Sytt då? Näe, inget den här veckan. Men Jenny, Fredrik & Tuva var här förra fredagen och då fick hon med sig en fleecejacka som jag sytt.


Sydd efter ett mönster ur Ottobre i storlek 86.
 
På ryggen pressade jag på en bild av en nalle gjord i strass. Jessica hittde den i en affär när hon var och handlade, roligt när barnen tänker på sin mamma!

Till rubriken då: Äntligen är den här!

 
Min brodermaskin, en Husqvarna Viking Designer 1, hittade den på Blocket. Visserligen i från 2005 men den var alldeles ny. Aldrig sydd på, inköpt och undanställd. Har letat länge efter en, men de kostar ganska mycket och köper man begagnat vet man ju aldrig hur slitna de är. Men den här var ny!

Tack till Kajsas husse Janne som åkte till Stockholm enkom för att hämta min maskin när jag var i Norge.

Nu har jag många timmar framför mig att lära mig att brodera på den. Ska bli jätteskoj.

Började med att uppdatera programvaran i den och lyckades få engelsk text på den. Men efter lite letande i menyerna så gick det att ändra till svenska igen.

Jag har faktiskt lyckats få till ett broderi   .

    
Mitt första broderi på maskinen, ska bli en sångpåse till Tuva. Ja, det framgår ju av broderiet förstås. Nu måste jag hitta ett designprogram så jag kan redigera lite broderier. Och så behöver jag fler broderier, tråd och en hel del material. Men det får komma med tiden.     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards