smörsoppens

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Siw - 9 januari 2011 20:43

Ja, det dröjde mer än 1 vecka innan årets första inlägg på bloggen blev skrivet.

Men på årets första dag gjorde jag nya halsband till mina hundar. Ville prova ett nytt typsnitt, men det blev inte hundra bra. Så det kommer jag inte använda till flera halsband.
  

Tyckte bokstäverna blev för tunna och inte helt jämna. Det är svårt när man ska brodera på tjocka stela band, maskin-nålen går inte alltid ner på rätt ställe och då kan några stygn förskjutas lite. Halsbanden för övrigt blev jättebra, den här gången broderade jag på de smalare banden.

Har gjort lite barnkläder som ska skickas till Filipstad.
  

En vanlig A-formad klänning i velour med raglanärm storleken är 86, mönstret är mitt eget.
  

Sedan ett par velourbyxor med mudd i midjan och en klänning i jersey modellen är samma som jag sydde till Tuva. Mönstret är i från Ottobre nr 6/2010, men jag har gjort om det från en jumper till en klänning och förminskat storleken till 86.

Jag gillar den här modellen och sedan är det extra roligt när bandkantaren fungerar så himla bra.
 

En sångpåse ska till samma adress också. Jag gillar att sy dessa sångpåsar.


Äntligen har jag kommit iväg och köpt ett nytt överkast till vår säng, det andra var helt utslitet och dessutom lite söndertuggat av vissa hundar  . Jag letade ganska länge innan jag hittade ett som passade i färgen. Det gäller att det inte är för ljust så alla hundtassar syns.

Nytt överkast så måste jag naturligtvis ha nya kuddar till också.
  
Gjorde broderiet i en färg och ton i ton med tyget och skrev texten "Carpe Diem" på den ena och "Fånga Dagen" på den andra. Hittade också en gammal spets i mina lådor, den räckte precis till båda kuddarna. På baksidan gjorde jag knapphål och knappar så det är lätt att ta av och tvätta. Jag blev jättenöjd med dessa. Kanske skulle ha nya gardiner också? Får fundera på det. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards